Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

14. 5. 2014 Jak se stal kozel zahradníkem

Ashley s Jasonem zmizeli jak pára nad hrncem. Uvažujem, jestli se nezdejchnout taky. O to víc, když Devon přichází s tím, že chce další peníze na dřevo na zimu. No faktem je, že do něj nevidim. Kdykoli se chystám na leti

Jako na zavolanou nás zrovna přijel navštívit Eddie, šéfkuchař z Kimi Ora, na Kiwáky věčně nadávající Němec a náš velkej strejda. Eddie celou věc shrne tak, že máme bejt rády, že je doma relativně čisto a nemusíme se bát spolubydlících, páč to je v Queenstown těžký sehnat… na rozdíl od všech drog, na který si jen vzpomeneš. Pak nás nabádá, ať nechodíme v noci samy ven, v žádným případě si s sebou neberem hospody kabelku a chraň nás ruka páně nechat na stole bez dohledu pití, když půjdem na záchod. No... kde že to jsem? Na Divokým západě? 


Naše pracovní situace je neutěšená. Z Wanaky stále nic nevíme, prej ještě pořád dělaj pohovory (už měsíc?!) a daj vědět koncem tejdne… no bezva, tou dobou už budem mít na letišti bezpečnostní karty a pracovní oděv. Janice trpělivě čeká, ale já už jsem jak na trní, a tak beru situaci do vlastních rukou a volám Dinovi, jestli je ten job u nich pořád aktuální, a on, ať přijdu na pohovor. Janice je přesvědčená, že mě chce zaměstnat, protože zbožňuje Čechy. Já říkám jen: whatever :D
 
Před prodejnou mi začínaj cukat koutky – já se hodlám stát zaměstnancem Vodafonu. Všichni, co mě znaj, se teď musej řezat smíchy. Pro ty, co mě neznaj, si dovolim menší info: Jsem absolutní a nenapravitelnej technickej antitalent a ignorant. Člověk, co považuje telefon za vyhozený prachy – kdybych ho nedostala jako vánoční dárek, žádnej nemám. Za vrchol svejch schopností považuju to, že zvládnu ovládat foťák (a to pravděpodobně jen proto, že si všechno automaticky nastaví sám). Kdykoli se mi porouchal nějakej spotřebič, věděla jsem, že pravidlo číslo jedna zní, že na to nesmim šahat, protože pak už by to nedal do kupy nikdo. Nikdy jsem nevlastnila televizi a to, že jsem kdy použila něco jako elektrickej kráječ na chleba, mi lidi věří jen díky pěti stehům, který mám na palci u pravej ruky.
 
Dino se mě ptá, co vim o Vodafonu a co si myslim, že je nejdůležitější při kontaktu se zákazníkem. Tahám z paty různý bullshit moudra,  a on vypadá spokojeně, vlastně je mu asi celkem putna, co říkám, pokud se u toho budu usmívat. Rozhovor se stejně postupně stáčí k Českej republice a za chvíli se už bavíme o Praze. Když mu předávám vízum a on zjistí, že můj email je Nedvedka (když mi bylo tak čtrnáct, taky jsem zbožňovala Pavla Nedvěda a fotbal, každý úterý s tátou a lahváčem poctivě sledovala Ligu mistrů… od tej doby se mi ten mejl nepodařilo změnit), je mi jasný, že tuhle práci dostanu.
 
Předevčírem jsem taky měla interview v Hiltonu, ale od první chvíle jsem věděla, že tam zkejsnout nechci. Anonymní prostředí velkýho hotelu, všude se rozlejzající ponurý přítmí a vidina nekonečnýho stlaní postelí… která mi probleskovala hlavou během stejně nekonečnýho rozhovoru s (sice milým) Indem opatřeným titulem Assistant Executive Housekeeping Manager. Tady se rozhodně nectí heslo „Keep it simple“. Z Indova desetiminutovýho monologu jsem dobře dešifrovala, že se po mně chce prostě uklízet, takže nechápu, proč mám lovit v hlubinách paměti a házet po něm perly o tom, kdy jsem se k zákazníkovi zachovala nad rámec svých pracovních povinností a co mi za to bylo odměnou, anebo si vymejšlet, co by o mně prohlásili kamarádi, kdyby se jich na mě zeptal. Tak se tady se mnou snad už nějakou dobu baví a vidí, že mám obě ruce. K čemu mu pomůže, když bude vědět, že mám v hlavě vlastní svět a jsem blázen do osmáků degu? Když jsem mu s úmyslem už nikdy se nepotkat slíbila, že mu pošlu kontakty na předchozí zaměstnavatele, myslela jsem, že tím to hasne, ale on mě kvůli tomu ještě několik dní naháněl, a tak jsem mu teda zdvořile vysvětlila, že ne-e.
Zcela jiná situace byla nicméně následně v malinkatej kavárničce, kde shánějí slečnu, co by jim tam o sobotních dopoledních pomáhala dělat kafe. Tam se mi zalíbilo hned, kafe maj výborný, a co víc: dostala jsem ho od sympatických majitelů, tří pohledných chlápků mezi pětatřiceti a čtyřiceti – potencionálních pracovních kolegů. Takže mi to rvalo srdce, když jsem zjistila, že potřebují někoho, kdo tam ty soboty bude do dvou, protože já musím být na letišti v jednu. No hádám, že přes to nejede vlak.
 
Takže suma sumárum: Rozhoduju se skloubit letadla s Vodafonem a zůstat prozatím v Queenstown. Janice se odsud taky nijak nechce. Ale uvidí. 
 
Když mám konečně nějakým způsobem pošéfovanou práci, a tím pádem klid, vzpomenu si, že mám rodiče a že jsem ani s jedním už tak měsíc nemluvila. Začnu se rozčilovat jak to, že jim to vůbec nevadí, a rozesílat emaily s předmětem "Nezapomněl(a)s náhodou, že máš na druhej straně světa dceru?!", ve kterých se dotazuju, jestli žijou, a nabízím nezávazný skype. Když se po pár dnech ani jeden neozve, začínám si říkat, že jsou asi rádi, že se mě konečně zbavili.
   
Pozorování týdne: Cestování s jediným párem bot je cool v létě. Není to cool, když v zimě lezete po horách, večer chodíte běhat a nedejbože delší dobu prší.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Lucie Menclíková | čtvrtek 5.6.2014 8:02 | karma článku: 16,51 | přečteno: 1153x
  • Další články autora

Lucie Menclíková

Co bylo v dopise

Přeloženo do češtiny, samotnou mě pobavilo, jak jsem to vzala systematicky haha. Přísahám, že anglicky to nezní tak trapně, ale tak co se dá dělat.

15.10.2017 v 11:20 | Karma: 23,26 | Přečteno: 1083x | Diskuse| Poezie a próza

Lucie Menclíková

Jak se mě ten nahoře snažil uplatit

Druhej den ráno naštěstí vůbec nevim, kde mi hlava stojí, zaspala jsem, a tak chvíli zmateně pobíhám po baráku, bleskurychle na sebe házim oblečení a sedám na kolo. Čeká mě pracovní pohovor.

25.9.2017 v 7:30 | Karma: 19,66 | Přečteno: 890x | Diskuse| Poezie a próza

Lucie Menclíková

Pořádná rána pod pás

Ty největší podpásovky přicházejí přesně ve chvíli, kdy to nejmíň čekáte. Překvapení mám ráda, ale ne ty nemilý. To je to nejhorší, co může bejt.

23.9.2017 v 10:12 | Karma: 22,12 | Přečteno: 1025x | Diskuse| Poezie a próza

Lucie Menclíková

Život bez stereotypů aneb Článek, na kterej není nikdo zvědavej

Život na Zélandu je život bez stereotypů. Funguje tu pohromadě takový množství kultur, že není šance nějaký zakořenit. Nelze najít jeden metr, podle kterýho by se dalo měřit. A je to super.

21.9.2017 v 7:30 | Karma: 36,28 | Přečteno: 5627x | Diskuse| Společnost

Lucie Menclíková

Vampire pipina

Nakonec zafungovalo starý dobrý vydírání. Nevařila jsem ani neuklízela, po baráku se pohybovala zásadně polonahá a při pokusu o jakejkoli kontakt na Jasona ukazovala vztyčenej prostředníček.

26.8.2017 v 16:20 | Karma: 25,64 | Přečteno: 2981x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Bakterie z vody letos zabíjí častěji, zemřelo už 23 lidí. Řada nákaz uniká

17. května 2024

Premium Kromě jiných infekcí se v Česku letos více šíří i smrtelnější legionářská nemoc, která se...

Slovensko k tragédii směřovalo dlouho, tímhle prohráli všichni, míní expert

17. května 2024

Premium Bývalý slovenský novinář a bezpečnostní expert Milan Žitný je přesvědčen, že k tragické události,...

V Kladně hořel sklad olejů a autodílů, škoda je čtyřicet milionů korun

16. května 2024  12:31,  aktualizováno  22:59

V kladenské ulici Železničářů ve čtvrtek hořela průmyslová hala se skladem olejů a autodílů. U...

Soud v Haagu začal řešit Gazu. Genocida dosáhla strašlivé úrovně, zaznělo

16. května 2024  22:40

Genocida, kterou Izrael páchá v Pásmu Gazy, dosáhla strašlivé úrovně, prohlásil zástupce...

Rozdáváme batolecí mléko ZDARMA
Rozdáváme batolecí mléko ZDARMA

Na cestě mateřstvím se potkáváme s různými výzvami. V případě výživy našich nejmenších představuje kojení ten nejlepší základ. Pokud však kojení...

  • Počet článků 76
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1774x
"Bukowski s pipinou"

 

Story ze Zélandu a tak vůbec. Ovce, kopce a kopance — můj život, moje kecy, ber, anebo nech bejt.

POZOR, obsahuje ironii, nadsázku a trapný humor. Kdo nemá nic  z toho rád, nebude mít rád ani mě.