Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

29. 4. 2014 Šílenej řidič-bezdomovec, magic mushrooms a bahno

Nastává čas jednat. Přes známý jsme žádnej job nesehnaly – a Felipe se navíc neozval vůbec, ani že by třeba dal vědět, že to nedopadlo. Takže oznamuju Janice, že už to není náš kámoš. Pořád ještě nevíme datum interview ve Wanace, ale prostě se přesouváme na jih a uvidíme, co se bude dít tam. Hodláme stopovat do Christchurch (420 km), přespat tam a další den stopovat do Wanaky (430 km). Řidiči, třeste se.

Poslední den = poslední výlet. Můj nezávislý průvodce tvrdí, že si v oblasti nemůžeme nechat ujít The Grove, džungloidní procházku, údajně jednu z nejkrásnějších krátkejch tras na celým Jižním ostrově. Já tvrdim, že bysme si neměly nechat ujít krápníkovou jeskyni Rawhiti Cave, ale Janice po sondování na netu protestuje, že poslední půl hodina vejšlapu na místo vede po extrémně strmej a úzkej cestičce, koryto řeky, kterým je potřeba projít může bejt plný vody – a po nedávným dešti to bude neschůdný. Takže se shodujem, že se prostě zeptáme v i-Site, co nám doporučujou.

Do našeho woofer příbytku se už nastěhoval německej (jak jinak) pár, co za nás bude přebírat štafetu. Člověk by řekl, že do páru patřej dva, nicméně osoby se tu vyskytly tři. A je to celkem svérázná trojka. Když jsem na ně narazila poprvý a zapředla nezávaznou konverzaci, holka se mi svěřila, že se s přítelem hodlá co nejdřív rozejít, že je to o ničem. Zmiňovanej přítel seděl vedle ní na gauči a koukal. Po zbytek dne jenom kouřil. Taky se zmínila, že maj s sebou ještě kamaráda, kterej je teď pryč jejich autem. Nemá řidičák. A neumí řídit. Když mu půjčili auto posledně, rozjel to na špatnej straně silnice a trochu ho naboural. Ptám se, jestli tenhle týpek teď řídí jejich auto. Jo. Pohoda… Kámoš ke všemu nemá pár dní kde bydlet, takže by se ubytoval tady na gauči. Namítám, že kdokoli tu chce přespat, měl by vypláznout aspoň 15 babek a nahlásit se. Následně čelim otázce, jestli to sem někdo chodí kontrolovat. To ne... a víte co, klidně si sem třeba nastěhujte bandu opic, mně je to jedno.


Kámoš – Leo – nevypadá německy, a taky že je to napůl Palestinec. Je neustále vyděšenej, aby náhodou někdo nepřišel a nevyhmátnul ho, pořád kouří a hraje na kytaru. Dáváme mu jídlo, mejdlo a taky gumičku do vlasů, aby na to hraní aspoň viděl.
Než vyrazíme na výlet, ptáme se, co má dnes v plánu, a on, že se tu bude schovávat. Nabízíme, jestli nechce jet s náma. Rozhodování mu kupodivu zabralo asi tak zlomek sekundy. Po cestě vypráví, jak dělal woofing poblíž Takaky, ale špatně se podíval a dostal se do gay komunity. Chlapci se na Velikonoce převlíkali do růžovejch králičích oblečků, super vařili a připomínali mu jeho tetičku. Beru si od něj kontakt, to zní jako sranda. Na dotaz, co tam dělal, odpovídá, že louskal ořechy. Nut cracking v gay komunitě – no to zní báječně:D Pak byl tejden na Hare Krišna farmě, kde spal v hippie busu a jedl jen suchou rejži. Říká, že tyhle dvě zkušenosti po sobě byly too much.
 
Když v i-Site vyjádříme svou obavu nad současnejma terénníma podmínkama, paní nám všechno odkejve a přidává, že máme super počasí a není se čeho obávat. Oukej. Při procházce Takakou se ukazuje, že Leon je plnej spousty užitečnejch informací. Jako třeba že chlápek v pojízdnej kavárně na parkovišti neprodává ani tak kafe, jako spíš trávu nebo že na plácku vedle galerie obvykle postává týpek, od kterýho se daj sehnat magic mushrooms. Prej to má všechno od gayů, který jeli v ledasčem. Na odpoledne si sjednává schůzku v kafekáře.

 

 

The Grove – můj nezávislý průvodce se asi posral v kině. Celá trasa trvala asi jen 15 minut a člověk se většinou prostě brodil popadanejma větvema. No hádám, že jsme měli blbý načasování. Leo nás poučil, že bysme měly jíst sliz kapající z listů stromů – prej chutná jak med. Výhled byl pěknej, ale kam se to hrabe na to, co jsem tu už viděla.

 

 

Jo a Aneto, tohle jsem ti tam vyryla nehtem do skály.

 

 

Další na programu byla moje jeskyně. Obávaná cesta na vrchol byla… no asi tak:

 

 

 

Do kopce jsme supěli, z kopce jeli. Ale jeskyně za to stála.

 

 

Po návratu na parkoviště zjišťujem, že jsem nechala klíče od auta ve dveřích. Not cool. Vysvětluju Janice, že pokud se mnou bude cestovat, na věci jako tohle si bude muset zvyknout – jsem chodící pohroma. Taky koukám, že mám sms od jakejsi Emmy, co mě zve v pátek na pohovor. Wanaka Ski! Jenže Janice žádnou sms nemá… A pak je tu zmeškaný volání od Aarona. Psychicky se připravim na hovor s nim a volám zpátky. Mumlá, že potřebuje o víkendu do Christchurch a možná by mohl jet zejtra a vzít nás. Super!! Podotýkám, že představa pěti hodin s nim v autě mě poměrně děsí, načež on odpovídá, že je to vzájemný a že si to ještě rozmyslí.

Na cestě zpátky řešíme páteční inteview, domlouvám si čas a ptám se Emmy, jak je to s Janice, že jsme chtěly mít pohovor ve stejnej den. Spekulujem, jestli snad neprošla dalším kolem otázek... snad jedině, že by ve Wanace nesnášeli tom yum soup, kterou Jan napsala, že by byla, kdyby byla polívka. Já mimochodem napsala česnečku. Traditional Czech garlic soup, your best friend when hungover. It’s Czech. It’s easy, doesn’t need much. Good with beer.

Emmě trvá odpověď sto let (Janice už má okousaný všechny nehty), ale nakonec se dočkáme sms, že v tom maj jenom bordel a pohovor má hned po mně. Takže všechno v cajku. V Takace si ještě Leo vyzvedává svoji trávu a stavujem se v suproši pro víno, který plánujem na naši poslední noc vypít. Jako sladkou tečku jsme chytli krásnej západ slunce.

 

Pozorování týdne: Kiwi nejsou čórky.
Před pomalu každým druhým domkem stojí prodejní stánek, většinou s ovocem. Někdo prodává jabka, někdo kiwi, někdo koňskej trus. Nicméně vtip je v tom, že u stánků nikdo nestojí –  zboží je zabalený do úhlednejch balíčků s cenovkou a na peníze čeká jen kasička. Když jsem si toho všimla poprvý, málem jsem spadla z kola, jak jsem se ohlížela, jestli se mi to jen nezdálo :D

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Lucie Menclíková | neděle 18.5.2014 8:46 | karma článku: 16,01 | přečteno: 1135x
  • Další články autora

Lucie Menclíková

Co bylo v dopise

Přeloženo do češtiny, samotnou mě pobavilo, jak jsem to vzala systematicky haha. Přísahám, že anglicky to nezní tak trapně, ale tak co se dá dělat.

15.10.2017 v 11:20 | Karma: 23,26 | Přečteno: 1083x | Diskuse| Poezie a próza

Lucie Menclíková

Jak se mě ten nahoře snažil uplatit

Druhej den ráno naštěstí vůbec nevim, kde mi hlava stojí, zaspala jsem, a tak chvíli zmateně pobíhám po baráku, bleskurychle na sebe házim oblečení a sedám na kolo. Čeká mě pracovní pohovor.

25.9.2017 v 7:30 | Karma: 19,66 | Přečteno: 890x | Diskuse| Poezie a próza

Lucie Menclíková

Pořádná rána pod pás

Ty největší podpásovky přicházejí přesně ve chvíli, kdy to nejmíň čekáte. Překvapení mám ráda, ale ne ty nemilý. To je to nejhorší, co může bejt.

23.9.2017 v 10:12 | Karma: 22,12 | Přečteno: 1025x | Diskuse| Poezie a próza

Lucie Menclíková

Život bez stereotypů aneb Článek, na kterej není nikdo zvědavej

Život na Zélandu je život bez stereotypů. Funguje tu pohromadě takový množství kultur, že není šance nějaký zakořenit. Nelze najít jeden metr, podle kterýho by se dalo měřit. A je to super.

21.9.2017 v 7:30 | Karma: 36,28 | Přečteno: 5627x | Diskuse| Společnost

Lucie Menclíková

Vampire pipina

Nakonec zafungovalo starý dobrý vydírání. Nevařila jsem ani neuklízela, po baráku se pohybovala zásadně polonahá a při pokusu o jakejkoli kontakt na Jasona ukazovala vztyčenej prostředníček.

26.8.2017 v 16:20 | Karma: 25,64 | Přečteno: 2981x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Texaský guvernér omilostnil muže odsouzeného na 25 let za zabití demonstranta

17. května 2024  7:04

Guvernér Texasu Greg Abbott udělil milost muži, odsouzenému k dvaceti pěti letům vězení za to, že v...

Ukrajinská armáda zaútočila na přístavy v Černém moři, cílila na sklady s ropou

17. května 2024  6:42

Ruská obrana v noci čelila rozsáhlému útoku dronů na Sevastopol a další přístavní město...

Ruské letouny omylem svrhly nejméně 38 bomb na vlastní území, píší i ruská média

17. května 2024  6:31

Nejméně 38 leteckých bomb svrhly ruské letouny za poslední tři měsíce na ruské a okupované území na...

Sudetští Němci pořádají třídenní sjezd. Zúčastní se český velvyslanec

17. května 2024  6:15

V bavorském Augšpurku začíná třídenní sudetoněmecký sjezd, který se krátce před volbami do...

  • Počet článků 76
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1774x
"Bukowski s pipinou"

 

Story ze Zélandu a tak vůbec. Ovce, kopce a kopance — můj život, moje kecy, ber, anebo nech bejt.

POZOR, obsahuje ironii, nadsázku a trapný humor. Kdo nemá nic  z toho rád, nebude mít rád ani mě.