Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Run, Forest, Run! aneb Hornice na útěku

V hostelu jsme naštěstí moc dlouho nezůstaly, po tejdnu následovalo stěhování k letišti a čupr Devonovi, se kterým jsem získala novou běžeckou trasu.

Podrobnej popis hrůz, který provázely naši honbu za novým bejvákem, viz zde:

http://menclikova.blog.idnes.cz/c/410846/452014-Odvracena-strana-Queenstown-aneb-Nocni-mura-z-Fryer-Street.html.

Popis hrůz, který provázely Devona, pak zde:

http://menclikova.blog.idnes.cz/c/427644/Co-doma-cast-1-Zmrzlost-az-na-kost-a-spolubydlici-from-hell.html).

Od franktonskýho letiště je to do centra Queenstown asi sedm kiláků, který se daj krásně běžet po prašný stezce podél jezera, celou dobu pěkně po rovině – pak se můžete stejnou cestou zase vrátit, anebo jezero rovnou celý oběhnout kolem dokola. Je to fajnová trasa, jednou jsem na ní našla peněženku se 2 000 dolarama v hotovosti - o tom ale jindy. Po týhle cestě běhaj normální lidi. Lidi jako já běhaj v noci po cyklostezce u hlavní silnice, co připomíná horskou dráhu, a nechaj na sebe troubit taxikáře. Ne vlastně sorry, kromě mě tam v životě nikdo neběžel.

Věc se má tak: moje specialita je, že běhám po setmění – potřebuju na to totiž jít večer. Večer mám tendence se cpát, a tak pokud nepůjdu běhat, budu se před spaním zákonitě válet na gauči a drtit sušenky. Jelikož nechci skončit jako jedna z těch obřích paní z amerických dokumentů, který se z toho gauče už nikdy nezvedly, rozhodla jsem se pro ten běh. No a kolem jezera po setmění běhat nechcete. Žádný lampy, zato spousta výmolů, hrbolů a prohlubní, a jako bonus neosvětlený cyklisti jedoucí z knajpy (co se na nějakou cyklostezku u silnice můžou vysrat.) Pokud se říká opilý řidič = veselý vrah, o cyklistech to platí dvojnásob. Děsej mě – nejsou vidět ani slyšet a řítěj se, jak kdyby jim hořelo u prdele. To s vyjukanou běžkyní, která se se sluchátkama na uších snaží kličkovat mezi dírama, netvoří vůbec dobrou kombinaci. Já o sobě ale aspoň dávám vědět tak, že funim jak lokomotiva.

Navíc přísahám, že přibližně v půlce trasy je strom, co vypadá jako oběšená asijská pani s dlouhejma vlasama. Takže prostě žádnej div, že to vyhrál běh v záři reflektorů (rozuměj pouličních lamp a oslepujících dálkovejch světel taxikářů). Ty kopce mi sice nandávaj, ale následný sbíhání dolů je skvělá odměna a na asfaltu aspoň není o co si rozbít hubu. A taky tam na vás nečekaj oběšenci. Nevýhodou jsou všechny ty auta, co projížděj kolem a trouběj na vás a blikaj. A absence čehokoli pěknýho, na co by se člověk během toho, co pomalu vypouští duši, mohl dívat. Žádnej med, ale... oběšená asijská paní!!

Aby se neřeklo, zkusila jsem teda párkrát i běhání ve dne u toho jezera, ale to bylo úplně špatně. Za světla totiž běhaj všichni ostatní a já zjistila, že mě hrozně serou. Jednak mi není příjemný kohokoli potkávat, když jsem celá upocená a rudá ve tváři, a taky mi to hrozně narušuje dejchací rytmus. Už jsem si tu zvykla, že se mezi sebou cizí lidi zdravěj, a tak mi přijde hrozně neslušný ty, co běžej proti mně, nepozdravit. Takže se tomu neubránim a vždycky mě to hrozně rozhodí. Několikrát se ke mně taky někdo přidal a chtěl si povídat - no to se snad úplně posrali, ne?!

Noční tréninky nejsou mojí jedinou specialitou. Za pořádnou specialitu, nebo spíš raritu, by se dal označit i můj běžeckej úbor. Na nějakej adekvátní ohoz momentálně nemám vůbec finanční kapacitu, takže prostě běhám v čemkoli, co je aspoň trochu pohodlný, většinou v obří vytahaný mikině (kterou mi na cestu na Zéland zapůjčil bejvalej přítel a už mi posloužila jako polštář v letadle a taky mě zachránila před umrznutím v autobuse), pruhovaný krátký sukni a bavlněnejch punčocháčích (už začíná bejt pěkná kosa). Janice mi k tomu ze začátku ještě dávala na hlavu čelovku, to se ale neuchytilo. Ne že by mě tankovalo, že vypadám jako hornice na útěku, ale s tou věcí na hlavě se prostě běhat nedá. A co se týče bot, tak tam už se nedá hovořit ani o tý pohodlnosti. Než si našetřim na vhodnou obuv,  prostě běhám v těchhle epesních botkách:

Sice mám občas obavy, že si zvrtnu kotník anebo se mi ty křusky v půlce trasy rozpadnou, ale zatím kupodivu držej. Občas si holt prostě člověk musí vystačit s tím, co má. Když nemáte limetku, dejte tam citron. Když nemáte boty, běhejte v bačkorách. Všechno jde, když se chce. A co je nejvíc - i přes tenhle šílenej punk mi to šlapalo. Z pěti uběhnutejch kilometrů se během dvou tejdnů stalo sedm a půl, a po měsíci to už bylo deset. Když jsem to oznámila rodině, tahali čelist po zemi. Byla jsem na sebe sakra hrdá. A cejtila se skvěle. Obzvláště po každým doběhnutí - člověk má vždycky pocit, že právě zvládnul něco neuvěřitelnýho. Nebo aspoň já. Jo a další věc: po tom měsíci se na mně už nic nehejbalo aha:) 

Janice na běhání naopak hodila bobek, protože už bylo moc zima. Pořídila si místo toho permici do posilky a občas chodila plavat. Mně to ještě dlouho přišlo v pohodě. Kolem nuly se to pořád dalo, člověk se zahřeje dost rychle. Prostě nasadit kulicha a prsty schovat do rukávů. Se sněhem jsem to ale nakonec postupně vzdala taky. A tři měsíce zas nedělala vůbec nic. Celou dobu jsem ale na běhání myslela a slíbila si, že se k tomu zas co nejdřív vrátim.

Autor: Lucie Menclíková | středa 28.10.2015 20:55 | karma článku: 20,06 | přečteno: 847x
  • Další články autora

Lucie Menclíková

Co bylo v dopise

Přeloženo do češtiny, samotnou mě pobavilo, jak jsem to vzala systematicky haha. Přísahám, že anglicky to nezní tak trapně, ale tak co se dá dělat.

15.10.2017 v 11:20 | Karma: 23,26 | Přečteno: 1083x | Diskuse| Poezie a próza

Lucie Menclíková

Jak se mě ten nahoře snažil uplatit

Druhej den ráno naštěstí vůbec nevim, kde mi hlava stojí, zaspala jsem, a tak chvíli zmateně pobíhám po baráku, bleskurychle na sebe házim oblečení a sedám na kolo. Čeká mě pracovní pohovor.

25.9.2017 v 7:30 | Karma: 19,66 | Přečteno: 890x | Diskuse| Poezie a próza

Lucie Menclíková

Pořádná rána pod pás

Ty největší podpásovky přicházejí přesně ve chvíli, kdy to nejmíň čekáte. Překvapení mám ráda, ale ne ty nemilý. To je to nejhorší, co může bejt.

23.9.2017 v 10:12 | Karma: 22,12 | Přečteno: 1025x | Diskuse| Poezie a próza

Lucie Menclíková

Život bez stereotypů aneb Článek, na kterej není nikdo zvědavej

Život na Zélandu je život bez stereotypů. Funguje tu pohromadě takový množství kultur, že není šance nějaký zakořenit. Nelze najít jeden metr, podle kterýho by se dalo měřit. A je to super.

21.9.2017 v 7:30 | Karma: 36,28 | Přečteno: 5627x | Diskuse| Společnost

Lucie Menclíková

Vampire pipina

Nakonec zafungovalo starý dobrý vydírání. Nevařila jsem ani neuklízela, po baráku se pohybovala zásadně polonahá a při pokusu o jakejkoli kontakt na Jasona ukazovala vztyčenej prostředníček.

26.8.2017 v 16:20 | Karma: 25,64 | Přečteno: 2981x | Diskuse| Poezie a próza

Lucie Menclíková

Spor o prdy

Máme tu první zásadní problém, kterej se stal zdrojem uštěkanejch hádek, ublíženejch vydíracích manévrů a demonstrativního třískání dveřma. A jak se dalo při Jasonově svéráznosti očekávat, je to samozřejmě něco naprosto bizarního.

24.8.2017 v 12:57 | Karma: 35,63 | Přečteno: 5691x | Diskuse| Cestování

Lucie Menclíková

To je dost, táto, žes mě konečně taky někam vyvez

Jak Jason slíbil, tak se taky stalo. Dvoudenní výlet - jupííí! Jedeme až úplně na jih do Bluffu - nejjižnější město na Jižním ostrově, proslulý vynikajícíma ústřicema (FUJ, těch já se teda určitě zdržím).

21.8.2017 v 14:33 | Karma: 25,04 | Přečteno: 2072x | Diskuse| Cestování

Lucie Menclíková

Myles a Lisa se rozešli

WTF?! No jo. Je to neuvěřitelný, jak ty páry, co vypadaj, že jsou naprosto dokonalý a šťastný, vám vždycky nakonec vyrazej dech tím, že se rozejdou, a dvojice, u kterejch to evidentně skřípe, to (více či méně) vesele koulej dál.

18.4.2017 v 22:38 | Karma: 23,42 | Přečteno: 1118x | Diskuse| Cestování

Lucie Menclíková

Jasonovo nové já aneb Kde spal táta??

Co jsem se vrátila z vejletu, je Jason jako vyměněnej. Dalo by se říct, že je až MILEJ. Asi mu hráblo.

30.10.2016 v 16:28 | Karma: 25,11 | Přečteno: 1045x | Diskuse| Cestování

Lucie Menclíková

Christchurch a co z něho zbylo

Christchurch je město mnoha tváří, který ve mně zanechalo fakt rozporuplný pocity. Žádná z těch tváří není krásná, jsou spíš ztrhaný a zapatlaný make-upem, nicméně se jim nedá upřít zvláštní kouzlo.

29.6.2016 v 18:40 | Karma: 22,49 | Přečteno: 1186x | Diskuse| Cestování

Lucie Menclíková

Západní pobřeží Irish style, foto story part 3

Greymouth je prašná díra jak z Divokýho západu, hospody se nápadně podobaj tamějším saloonům. Divim se, že tady nepoletujou takový ty chuchvalce slámy.

10.1.2016 v 17:45 | Karma: 20,58 | Přečteno: 787x | Diskuse| Cestování

Lucie Menclíková

Západní pobřeží Irish style, foto story part 2

Druhej den nás čekal vejšlap na ledovec Franz Josef: do krpálu deštným pralesem a po kluzkejch šutrech, ale vyfasovali jsme spešl ohozy i boty, a taky sexy průvodce.

9.1.2016 v 20:34 | Karma: 19,09 | Přečteno: 620x | Diskuse| Cestování

Lucie Menclíková

Západní pobřeží Irish style, foto story part 1

To mi takhle ráno volá Myles, že za nima s Lisou přijeli dva irský krajani a chystaj se na čtyřdenní road trip po zélandským West Coast. A maj jedno volný místo v autě.

30.12.2015 v 7:00 | Karma: 22,45 | Přečteno: 741x | Diskuse| Cestování

Lucie Menclíková

Chlapci a chlapi

A tak jsem začala Jasona poznávat z úplně jiný stránky. Ukázalo se, že není jen přerostlý děcko, co se většinu času chová jako dement a nikdy nemluví vážně, ale taky chlap, kterýmu chybí táta a život s nim párkrát pěkně vyjebal.

29.12.2015 v 17:35 | Karma: 20,77 | Přečteno: 1217x | Diskuse| Cestování

Lucie Menclíková

Lásky jedné tmavovlásky V.:)

Když se ráno vzbudim, moje první myšlenka zní: no do prdele. Do prdele, do prdele, do prdele. A to ani ne tak proto, že sotva stíhám do práce.

27.12.2015 v 21:16 | Karma: 23,09 | Přečteno: 1653x | Diskuse| Cestování

Lucie Menclíková

Lásky jedné tmavovlásky V.?

Zuzana se sekla – netrvalo to dva tejdny, ale devět dní. No kdo by to řek? Já teda ne. Seběhlo se to následovně:

6.11.2015 v 9:27 | Karma: 22,79 | Přečteno: 1779x | Diskuse| Cestování

Lucie Menclíková

Fat bitch a trapná masáž

Čas vrátit se zpátky do současnosti – do domku na kopci, kterej sdílím s potrhlým policistou a pravděpodobně taky myší a vačicí.

31.10.2015 v 21:04 | Karma: 22,33 | Přečteno: 1146x | Diskuse| Cestování

Lucie Menclíková

Uctívačka dortů nehází flintu do žita

Jak už jsem předeslala v minulým článku, potom, co mi pohled na váhu přivodil menší infarkt, jsem se rozhodla začít se sebou něco dělat. Ne že by mě tohle rozhodnutí nějak znenadání osvítilo, v minulosti proběhlo už několikrát.

26.10.2015 v 19:37 | Karma: 26,00 | Přečteno: 1068x | Diskuse| Cestování

Lucie Menclíková

Blues stárnoucí uctívačky dortů

Dovolím si na chvíli odbočit, aneb čas na tlustou vsuvku. O tom, jak mi věk a velikost pozadí přerostly přes hlavu.

10.8.2015 v 19:07 | Karma: 24,78 | Přečteno: 1311x | Diskuse| Ona

Lucie Menclíková

Lásky jedné tmavovlásky IV. - Jak mě rybář zpráskal prutem

Přemejšlela jsem, že tuhle epizodu snad vynechám, páč je to už vážně trapný... Ale tak jednou jsem se rozhodla jít s kůží na trh, tak bych ji tam měla vynýst celou, no ne? Ou jé, směle do toho.

4.8.2015 v 9:27 | Karma: 22,59 | Přečteno: 1567x | Diskuse| Cestování
  • Počet článků 76
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1774x
"Bukowski s pipinou"

 

Story ze Zélandu a tak vůbec. Ovce, kopce a kopance — můj život, moje kecy, ber, anebo nech bejt.

POZOR, obsahuje ironii, nadsázku a trapný humor. Kdo nemá nic  z toho rád, nebude mít rád ani mě.