Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

17. 3. 2014 7:15 (Kiwi času) Cesta z Christchurch do Motueky

Budík v 6:15 mě nijak nepřekvapí,jelikož už od 4 se převaluju a nemůžu spát, v hlavě se mi motaj letadla, Korejci a časy odjezdů autobusů. V pokoji jsou tři další lidi, takže nemůžu dělat moc velký haló a balim si potmě.

Nakonec ještě svítim kolem postele mobilem, páč tu vážně nechci nic nechat, a po krátkej zastávce v koupelně (o kterou je teda nevídanej zájem, evidentně se tu sešly samý ranní ptáčata) se přesouvám do kuchyně, jelikož mám ještě chvíli čas dát si čaj. Před recepcí na koberci spí týpek obklopenej spoustou zavazadel - asi se nevešel.

Kuchyňka je moc pěkná, uklizená a čistá. U sáčků s čajem si všímám lákavě vyhlížející dózy s kafem a řikám si sakra, škoda, že nemám mlíko (kafe bez mlíka považuju za hnus fialovej).Na ledničce čtu nápis, že pokud by někdo měl zájem o mlíko, nechť si zajde požádat na recepci (kde v tuhle hodinu sedí tak leda prach), a taky informaci, že pokud si chcete do lednice něco uložit, je potřeba to označit zeleným štítkem se jménem. Otevírám dvířka a vidim několik lahví mlíka se zelenými štítky. Po chvilce váhání a ujištění, že nikdo nejde, si rychle vařim kafe a z jednej lahve si do něj trochu naleju. Tímto bych se ještě jednou chtěla omluvit Sarah s úhledným rukopisem – sorry, mate, ale to kafe fakt bodlo. 

 

 

 

Venku s překvapením zjišťuju, že je teplo. Sice pořád zataženo a mokro, ale teplo a nádhernej vzduch.  Na zastávce čekaj dva autobusy, ale ani jeden nevypadá jako ten, kterym mám jet já. Oba jsou od jinej společnosti a na štítku vpředu maj jiný město. Mám ještě čtvrt hodiny čas, tak se jdu zatim projít kolem, ale po deseti minutách začínám bejt lehce nervózní a vydávám se někoho zeptat. Z druhýho autobusu se jako na zavolání vypotácí řidička, brejlatá pani ve středních letech. Při pohledu na mě se táže, jestli jsem v pohodě. Ptám se, kam ten autobus jede, pani se ptá, kam jedu já. Hlásim, že Blenheim, Nelson, Motueka, a ona, že si mám nastoupit. No nevidim důvod, proč jí nevěřit.

Zanedlouho se ukazuje, že paní řidička je veselá kopa. Když prochází autobusem, postarší pán přede mnou zrovna podává známejm přes uličku pytlík bonbonů. Paní řidička v pytlíku zaloví a se slovy "thanks, dude" si nabídne. Pak se otočí směrem k posádce vehiklu a v pauzách mezi cucáním bonbonu nám sděluje, že máme štěstí, protože se dneska jede autobusem v solidním stavu, a ať se laskavě všichni připoutáme, že je to na Zélandu zákon. Ještě zařve na mladíka uplně vzadu, jestli si je jistej, že chce bejt tak daleko, a pak už si sedá za volant a rozjíždíme se. Asi po deseti sekundách ale opět zastavujeme. "No to nám to pěkně začíná," sípe řidička v záchvatu smíchu, vyskakuje ven, vzápětí naskakuje zpátky a vysvětluje, že zapomněla zavřít úložnej prostor pro zavazadla. No tak aspoň, že si všimla takhle brzo.

Od Motueky mě dělí ještě devět hodin, ale cesta ubíhá rychle. Pozoruju neuvěřitelně nádhernou krajinu kolem, obrovský zelený kopce, po kterejch jako by někdo rozsypal krávy, řeky s tak průhlednou vodou, že by se v nich z autobusu daly spočítat všechny kameny, a to moře, to moře... zelená, modrá, zelená, modrá, pořád dokola. Když projíždíme kolem skalnatýho pobřeží, kde se po kamenech povalujou tuleni, mám co dělat, abych se z toho neposrala. 

Cejtim v kostech, že odsud se mi jen tak chtít nebude.

 

 

Čuměly

Autor: Lucie Menclíková | sobota 3.5.2014 7:00 | karma článku: 16,21 | přečteno: 1001x
  • Další články autora

Lucie Menclíková

Co bylo v dopise

Přeloženo do češtiny, samotnou mě pobavilo, jak jsem to vzala systematicky haha. Přísahám, že anglicky to nezní tak trapně, ale tak co se dá dělat.

15.10.2017 v 11:20 | Karma: 23,26 | Přečteno: 1083x | Diskuse| Poezie a próza

Lucie Menclíková

Jak se mě ten nahoře snažil uplatit

Druhej den ráno naštěstí vůbec nevim, kde mi hlava stojí, zaspala jsem, a tak chvíli zmateně pobíhám po baráku, bleskurychle na sebe házim oblečení a sedám na kolo. Čeká mě pracovní pohovor.

25.9.2017 v 7:30 | Karma: 19,66 | Přečteno: 890x | Diskuse| Poezie a próza

Lucie Menclíková

Pořádná rána pod pás

Ty největší podpásovky přicházejí přesně ve chvíli, kdy to nejmíň čekáte. Překvapení mám ráda, ale ne ty nemilý. To je to nejhorší, co může bejt.

23.9.2017 v 10:12 | Karma: 22,12 | Přečteno: 1025x | Diskuse| Poezie a próza

Lucie Menclíková

Život bez stereotypů aneb Článek, na kterej není nikdo zvědavej

Život na Zélandu je život bez stereotypů. Funguje tu pohromadě takový množství kultur, že není šance nějaký zakořenit. Nelze najít jeden metr, podle kterýho by se dalo měřit. A je to super.

21.9.2017 v 7:30 | Karma: 36,28 | Přečteno: 5627x | Diskuse| Společnost

Lucie Menclíková

Vampire pipina

Nakonec zafungovalo starý dobrý vydírání. Nevařila jsem ani neuklízela, po baráku se pohybovala zásadně polonahá a při pokusu o jakejkoli kontakt na Jasona ukazovala vztyčenej prostředníček.

26.8.2017 v 16:20 | Karma: 25,64 | Přečteno: 2981x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  10:24

Přímý přenos Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Nejvyšší soud odmítl dovolání střelce z úřadu práce. Potvrdil mu doživotí

26. dubna 2024  10:15

Nejvyšší soud potvrdil Jiřímu Dvořákovi doživotní trest vězení za násilné útoky na několik žen v...

Tohle je nenávist, řekl o protestech za Gazu Trump. Kampus stále nevyklidili

26. dubna 2024  9:29

Kolumbijská univerzita v New Yorku odložila ultimátum, podle něhož měli protestující propalestinští...

Byl na vozíku, po výměně kyčlí běhá, trénuje na maraton. Pomáhá mu konopí

26. dubna 2024  8:58

Jakub Kryšpín pracoval, dálkově studoval vysokou školu, měl plány do budoucna. Ty ale v roce 2006...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 76
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1774x
"Bukowski s pipinou"

 

Story ze Zélandu a tak vůbec. Ovce, kopce a kopance — můj život, moje kecy, ber, anebo nech bejt.

POZOR, obsahuje ironii, nadsázku a trapný humor. Kdo nemá nic  z toho rád, nebude mít rád ani mě.